my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

05 December 2011

Hari ini PuNYa CeRitE......BerurusaN KauNter MeMboSanKan

Terbangun lewat maklum le hari cuti......Cepat2 pegi qado solat SubuH.....sarapan pagi cincai saje....minum segelas teh O dan 3 goreng pisang raja...Tak abis makan cepat2 ke kerete sb nak bayar Bil TMnet dan astro...Jk lambat jawap nya kena potong. Kalau potong aje aku tak kisah....tp takut dengan kos penyambungan semula (taktik bisness korporat le ni) Sebelum tu aku terus ke pusat kesihatan daerah untuk ambil ubat dengan Iqah anak bongsu ku....Mak oii baru jam 9.00 pagi dah ramai kat kaunter farmasi....dah le tu parking pun penuh...Confirm ramai yang marah kerana aku letak kerete di laluan utama. Lantak le yang pasti...parking fees tak kena dan anggota polis tak kacau kerana dalam kawasan pusat kesihatan kerajaan. Aku bukan suke sgt dengan tabiat begini..Jd aku terpaksa juga ikut aktiviti ramai jk tiada parking. Lame juga menunggu giliran tp ape nak buat, tunggu aje hingga le akhirnya aku dapat buah tangan dari Puan farmasi bertugas.


Jam dah dekat 10.00 pagi aku terus ke MaYbanK ambil duit dekat ATM mesin dan terus memandu ke Tanjung Malim nak bayar bil telekom dan ambil Laptop anak yang rosak dekat BHL di Bandar Universiti di Tg Malim. Dari jalan besar aku terus potong jalan masuk ke Kedai Telekom berdekatan dgn SeVen ELeven dan nak masuk aje parking tibe-tibe ada satu kereta overtake tempat parking tu...punya le sakit hati dengan cilaka punya cina., dan aku terpaksa ambil parking bahagian belakang...ape nak buat...Ini lah dipanggil hidup berlumba-lumba...siapa cepat dia dapat. Aku pulak terpaksa merungut sambil memaki ..tapi ak le kuat dan menjerit...hanya rungutan dimulut aje lah.




Cerite tak abis lagi....nanti aku sambung...jikalau ejaan salah...maaf ok sb aku tak edit dan hanya taip je... 

Aku sambung menulis ni...




Setelah bayar maka aku pun terus ke BHL...masa nak ambil dia tu katenya semua ok tp hanya speaker kat laptop dah burn out(rosak le tu)....punya sakit hati aku...ape tidak dah bayar repair motherboard ni RM300.00 tp benda lain pulak buat hal. Mase hantar hari tu speaker masih ok...Sekarang ni terpaksa pakai speaker luar sambung kabel atau headphone pilak....mula le aku rasa nak marah pada tokey kedai ni yh bernama Ben ni. Untuk ambil hati aku, dia bagi free external speaker pada aku dan dia potong harga headphone 50% dan aku bayar 15 ringgit je...Sebenarnya aku tak gitu puas hati...tapi yelah ape nak buat kalau nak beli laptop baru pun  mesti menelan RM2000 ++, lagi sakit. Laptop ni penting sangat kerana anak sulung Pina nak menyiapkan tesis final projek dan banyak sangat bahan kat laptop tu. Aku pun balik dan singgah kedai makan AlohA dekat kampung Balun dan sarapan pagi kali kedua kerana yang pagi tadi tu cincai sangat...Aku minum teh tarik dan makan roti canai, okey le kenyang juga lah....


Aku terus ke pejabat pos Slim River kerana nak bayar bil Astro pulak. Satu lagi keramaian berlaku di pejabat pos Slim nie, seolah-olah orang berpesta nak menjelaskan bil, urusan hantar surat menyurat, buat road tax dan pelbagai urusan. Kan pejabat pos sekarang ni boleh juga diibarat mcm bank kerana urusan MaYBAnk da RHB pun boleh dibuat disitu (Ini lagi satu agenda agenda pengswastaan untuk dapat komisyen dan keuntungan) Tapi kaunter yang ada hanya 2 je..Boleh bayangkan le, dan sekali aku terpaksa tunggu untuk sampai kegiliran aku. Membosankan...tapi apa nak buat sebab di pejabat pos je ade ada kekosongan parking di pekan Slim ni
.
Selesai je urusan nie aku pun balik dan singgah dekat penjaja tepi jalan untuk membeli durian...4 biji. Aku angkat masuk bonet dan terus balik ke rumah. Pekan kecik macam Slim dan Tanjung Malim pun pada hari ini dah mula sibuk macam nak jadi Rawang dan Selayang di daerah Gombak...Pening dan sungguh membosan jika kita membuat urusan dizaman ini.
Sampai rumah jam 12.35 tengahari..dan sekejap lagi dah nak masuk zohor....isyaallah aku tak qado lagi kali nie..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...