my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

10 December 2011

CHARLES DARWIN AKAN MENGUBAH TEORI JIKA DIA MASIH HIDUP DI ABAD INI.


CHARLES DARWIN AKAN MENGUBAH TEORI JIKA DIA MASIH HIDUP DI ABAD INI.
Oleh: Saiful Anuar Safian
Jika saja Charles Darwin masih hidup hingga hari ini bermungkinan teorinya tentang evolusi akan berubah. Untuk menerangkan teori tentang evolusi tersebut, Darwin telah memberikan sebuah contoh yang cukup kontroversi yang menyatakan bahwa manusia berasal dari kera. Dengan demikian mahu tidak mahu Darwin mengakui bahawa dirinya adalah keturunan sang nenek moyang, kera.
Tapi sayangnya, Charles Darwin tidak ditakdirkan umur panjang hingga hari ini. Sehingga dia tidak berkesempatan untuk melihat apa yang terjadi keatas manusia di Israel dan Palestin, yang katanya berasal dari kera itu. Darwin belum memahami bahawa Israel saat ini sudah tidak mahu menggunakan fikiran warasnya lagi malah bersengketa sesame umat manusia menerusi sifat kekejamanan. Bahkan tanpa rasa malu mempertontonkan keganasan kehaiwanannya kepada seluruh penghuni muka bumi ini.
  
Kera adalah anggota superfamilia Hominoidea dari ordo Primata. Dalam sistem taksonomi saat ini ada duafamilia hominoid:




Seandainya dia tahu akan hal itu, pasti Darwin akan mengalami kekeliruan. Sebab yang terlihat dalam agenda keganasan brutal di Palestin bukan lagi merupakan sikap manusia menganiaya sesama manusia lagi. Namun bangsa kera, yang tidak memiliki sifat kemanusiaan dan naluri kasih sayang, pun, tidak akan melaku kekejaman pada manusia khusus pada orang Palestin ini. Mungkin teori Darwin pun akan berubah menyatakan bahawa sesungguhnya kera berasal dari manusia, dan bukan manusia dari kera seperti mana pendapatnya sebelum ini.

Tapi mungkin kera pun akan marah dengan teori baru itu. Sebab Israel bukan hanya mewarisi sifat haiwan kera, namun telah mengembangkannya menuju sebuah puncak kekejaman tahap melampaui tahap tamadun. Dengan itu kera pun, pasti tidak mahu disamakan dengan manusia yahudi dari Israel ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...