my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

24 November 2012

'Mamat' nama seekor Burung Tiong Emas


                                   Pandainya Bebenor Burung Tiong Emas yang bernama Mamat nie



Di sebuah asrama puteri di Universiti dekat pekan Sri Iskandar Perak terdapat seekor burung tiong yang dipanggil 'Mamat'. Si Mamat sungguh comel dan pandai berkata-kata kerana suka menegur para mahasiswi yang pulang dari kampus, kadang-kadang muncul perkataan yang menawan dari mulut si Mamat, misalnya : "Salamat pagi?" .. "Kemana Kamu?" , "oooey .. ari nak ujan" ..... "bangun bangun bangun"...dan sebagainya

Suatu hari tanpa disangka-sangka ketika 3 sekawan penghuni Asrama Puteri nak pergi kuliah dan melintas di depan sangkar Si Mamat , tiba-tiba: bersuara, Si Mamat, "biru - putih - ijau

Tersentak 3 mahasiswi tadi terhenti dan saling berpandangan:" Macamana Mamat tau warna panties kita ni ah?" "Jangan-jangan dia suka mengintai kita bertiga?" sampuk salah seorang mahasiswi.
"Biarkanlah, mungkin cuma kebetulan saja" sampuk salah seorang mahasiswi yang memakai panty hijau.

Keesokan harinya ketika 3 mahasiswi yang sama melintas lagi di depan si Mamat, tiba-tiba, dengar Mamat bersuara "hitam - coklat - putih"
Tiga mahasiswi tadi terhenti langkah dan saling berpandangan:"Si Mamat tau lagi ke??"

"Jangan pedulilah kat dia tu,dia hanya sesekor burung je, esok kita bertiga test kat Mamat yang konon bijak sangat nie, Apakata jikalau kita bertiga tak usah pakai, ia boleh tau ke juga?"

Keesokan harinya ... ketiga mahasiswi tadi sengaja tidak memakai panties berangkat ke kampus ... perlahan-lahan melintasi di depan sangkar si Mamat.
"Sssh.. lihat tu si Mamat nampak kebingungan dan macam terkejut melihat kita" Gurau salah seorang. Tak reti nak berkata-kata le Si Mamat nie dah…hahaha tergelak salah seorang mahasiswi yang bertiga tu.

Tanpa disangka tiba-tiba si Mamat berkicau ... "keriting - keriting - botak"
Terkejut dan terbeliak mata ketiga-tiga mahasiswi tadi.....sambil merah padam muka berasa malu

saifulfromslim




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...