my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

24 April 2012

PTPTN dan Election 2012 punya cerita


Salam...keujudan PTPTN ada pro n kontra...Bab PTPTN dari sejak 1997 aku tak setuju lagi kerana kehilangan hak keistemewaan orang melayu untuk mendapat biasiswa. PTPTN diujudkan untuk membantu semua kaum dan pendidikan sebagai core business utama negara sebagai satu industri negara...dulu ada 4 atau 5 ipta je...sekarang rasa nya mcm giler babi punya banyak...begitu juga ipts juga terlalu banyak. Government nak bagi grant satu kepala pada semua ipta dan ipts pun giler babi punya banyak. Masa hanya 4 atau 5 ipta boleh le semua bumi and good result non bumi students pun boleh dapat scholarship penuh.

Sekarang nie kalau stop...mampus abis le ipts nak biaya kos pegendalian. Disini ada banyak juru komen yang menyenaraikan pelbagai kesalahan rasuah orang kerajaan... Yang aku menyampah...asyik buat page observation melalui media yang bawah authority yang bukan kita punya penyelenggarannya dekat FB n blogspot dsn .Mana pemimpin pembangkang yang hebat fight le kalau semua tu betul...report le. Betul le kerajaan sedia ada memang ada yang corrupt tapi yang negeri milik pembangkang pun sama je.. Malaysia nie yang menghulurkan rasuah sape yang ramai? Kaum ape? Fikir le. Baru le benda nie boleh berleluasa Pegawai-pegawai mangkok mesti ambil punya...kadang-kadang yang ambil nie pun bukan penyokong kerajaan sangat. Siapa yang nak disalahkan?

Aku ingat...masa BN goverment bawah Mahathir dan DSAI le PTPTN di diujudkan? Dah le tak payah bincang le sape salah sape betul...yang confirm financial authority yang totally implement binatang nie. Masa tu sekor manusia pun tak bantah..melainkan beberapa NGO kecik anak je bersuara. Pembangkang pun masa tu angkat tangan sokong...tak percaya tny Si Singh DAP tu betul ke idak. Tibe2 sekarang dah dekat election baru sibuk buat bising. Abis je election jika diorang menang confirm perkara ini dibaculkan begitu je..dan mulut mesti tutup siut sebab seronok besor dah dapat putrajaya. Akui nie bukan orang UMNO or opposition tp sokong sape je jika jujur tanpa ada hasrat di sebaliknya. Banyak kekawan aku masuk pembangkang sebab tak dapat habuan dan tidak dapat kepentingan dalam kerajaan sedia ada, tetibe je aktif giler dalam pembangkang.. Pembangkang macam PAS aku salute le jugak...ada le juga sebahagiannya nampak kejujuran diri. DAP betul ke tak racist...? Aku rase binatang pun tak percaye puak nie... Orang zalim seksa kucing pun mereka sokong. Yahudi yang zalim pun tak tunjuk perangai zalim pada kucing...betul le punya celaka.

Student tidur kat Dataran Merdeka...lebih kurang 500 orang je...Mana ratusan ribu students yang lain...tak sokong ke PTPTN dimansuhkan.. Sape nak dengar bising 500 orang je. Yang aku menyampah diaorang nie rase dataran merdeka tu bapak diorang punya dan menafikan hak 23 juta rakyat malaysia yang lain.Sampai ada orang kampung yang tak pernah tengok dataran merdeka yang nak buat lawatan pun terpaksa batal..entah2 lepas nie ada yang mati pulak tak sempat dan kempunan tengok dataran merdeka. Dah le nak election nie...tak kisah le sape je, yang penting buat kerja kuat-kuat dengan iklas...dan sape yang iklas dia akan menang le yob oii...tak usah takut le electoral error dsn...percaya pada kuasa Allah swt akan menyebelahi orang yang berusaha dan jujur dan yang bukan bukan islam percaya je hukum karma dari tuhan...ok see u ...jangan ade yang marah pada aku sebab aku neutral dan tak meyebelahi mana-mana pun.

saifulfromslim  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...