my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

06 January 2012

aku mengantuk sambil menulis nie.....tapi sakit hati punya hal aku tulis jugak...pasal bantahan depan IPD tg Malim di Slim River hari itu....

Macam-macam cerita pasal demonstrasi di kampung aku nie...depan UPsi Tg Malim pada malam menjelang 1.1.2012...esoknya ada bantahan orang parti politik pembangkang dan student UPSI depan IPD di Slim River.    
Aku pergi juga tengok demonstarasi budak UPSI nie...Orang ramai yang ada disitu semua marahkan polis termasuk aku kerana...disitu semua cerite polis pukul 2 student dan salah sorang patah tulanmg rusuk..Masa tue aku pun geram dengan polis nie...lepas bersurai je lebih kurang jam 2.30 petang ahad...aku pun terus ke hospital Slim jumpa bekas murid aku yang kerja HA, pembantu perubatan nak tanya pasal student yang cedera parah nie. Sebaik sampai lobby hospital aku talipon le orang nie...Cepat dia muncul...terus cium tangan aku...maklum le bekas murid aku...segan juga aku kerana dia dalam uniform kerjanya. Tapi ape nak buat...itu sifatnya. Aku bertanya le perkara yang berkaitan padanya. Terkejut aku mendengar sebab katanye mana ada patah cikgu..luka sikit je kena kaca yang pecah...dan elok je kat ward tu... Ini le orang-orang politik kalau tak menipu tak sah kot. Abis orang awam percaya cerita nazak student UPSI tue. Yang student yang demonstasi tu pun satu mengiyakan konon kawannye parah dan kritikal. Bengang betul aku. Ini ke rupa nak jadi pemimpin asyik menipu aje. Dia kat Kuala Lumpur tak jengok pun kat tanjung nie..tibe-tibe nak buat statement hingga menyebabkan masyarakat awam percaya 100%...maklumle pemimpin dan boleh dikatekan ada figure sikit... Boleh ke orang macam ini nak memimpin Malaysia...hancur Malaysia kalau orang macam ini memimpin nanti. Celaka punya orang....asyik nak menipu je...lu boleh jalan le...aku terus menyumpah sambil ke parking lot Hospital Slim River...sakit betul hati aku kena tipu idup-idup....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...