my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

02 December 2012

Citer lawak politik bodoh - Suke2 Je...jangan ade yg marah ok

Cerite ini aku terjumpa sana sini, sebagai pengetahuan ianya semuanya adalah rekaan sebagai renungan jenaka je...jangan ade yang marah ok...hihihi

kisah negatif 1
UMNO ada keris, DAP ada roket, PAS ada bulan. Tapi...setajam mana keris, sepanjang mana roket, kalau DATANG BULAN, keris & roket simpan dalam seluar je le....

kisah satu


kisah dua

Tun Mahathir melawat ke sebuah galeri lukisan di Kuala Lumpur, seorang pelukis telah menawarkan dirinya untuk melukis mukanya, dia lalu duduk dan pelukis itu melukis wajahnya dalam 50 Minit gambar tersebut telah pun siap, tetapi Tun Mahathir terkejut kerana di dalam lukisan itu tidak sama dengan wajahnya tetapi sama dengan wajah seseorang yang amat-amat di kenalinya.
GAMBAR ITU IALAH DATUK SERI ANWAR IBRAHIM MENJELIRKAN LIDAH KEPADANYA. 

kisah tiga


Mahathir,Paklah ngan Anwar Ibrahim dapat cuti dan mereka bercadang nak pergi berlayar atas kapal(dah berlayar takkan naik basikal).
1 malam tu tetiba kapal mereka terlanggar aisberg dan kapal tu mula tenggelam. Kapten cakap selamatkan pompuan ngan budak2 dulu. Paklah dgn slmber jawab "Mampuih pi la depa. Kita kena selamatkan diri dulu."
Dgn perasaan tanggungjawab Mahathir jawab "Takleh. Kita kena utamakan kaum wanita dgn kanak2. Kumpulkan mereka kat 1 tempat selamat"
Dgn taktau malu Anwar Ibrahim jawab "Kita ada masa tak?"


kisah empat

Ini teka teki: cuba jawab kalau pandai...kalau tak tahu ertinya anda dlm golongan bengap  dan bodoh agaknya
Anwar telah didapati mati terjatuh dari sebuah bangunan. Sekeping nota telah dijumpai dalam poket bajunya yang bertulis “Najib telah menolak saya”, Sekeping nota lagi dijumpai di poket seluar kirinya yang bertulis “Nik Aziz yang tulis nota dalam poket baju Anwar”, Dan sekeping lagi nota dijumpai di seluar kanannya yang bertulis “Kit Siang yang tulis nota di seluar kiri Anwar”. Agaknya siapa yang sebenarnya bunuh Anwar?

kisah lima



PM- : "one malaysiaaa!!!!!!!!!
people :"one malaysiaaa!!!!!!
PR: "ONE AZIZAAAHHH!!!!! 

kisah enam
karangan - erti politik

Seorang murid sekolah rendah mendapat kerja rumah dari gurunya untuk menerangkan erti “politik”. Kerana belum memahaminya, ia kemudian bertanya kepada ayahnya apa erti “politik” itu.
Ayahnya mahukan anaknya dapat berfikir secara kreatif memberikan penjelasan, “Baiklah nak, ayah akan cuba menjelaskan dengan contoh, ayahmu adalah orang yang bekerja untuk menanggung keluarga, jadi kita sebut ayah adalah Investor. Ibumu adalah pengatur kewangan, jadi kita menyebutnya Pemerintah. Kami di sini memperhatikan keperluan mu, jadi kita anggap kamu sebagai Rakyat. Orang gaji, kita memasukkan dia ke dalam Kelas Pekerja. Dan adikmu yang masih bayi, kita anggapnya sebagai Masa Depan. Sekarang, fikirkan hal itu dan kita lihat apakah penjelasan ayah ini boleh kamu fahami”.
Si anak, kemudian pergi ke tempat tidur sambil memikirkan apa yang dikatakan ayahnya. Pada tengah malam, anak itu terbangun kerana mendengar adiknya menangis. Ia melihat bahawa adiknya kencing di tilam. Si anak lalu menuju ke bilik tidur orang tuanya dan mendapati ibunya sedang tidur nyenyak. Karena tidak ingin membangunkannya, ia pergi ke bilik orang gaji. Pintu terkunci, ia mengintai melalui lubang kunci dan melihat ayahnya berada di tempat tidur bersama orang gajinya. Akhirnya ia kecewa dan kembali ke tempat tidur, sambil berkata dalam hati bahawa ia sudah mengerti erti “politik”.
Pagi harinya, sebelum berangkat ke sekolah, ia mengerjakan tugas yang diberikan oleh gurunya dan menulis pada buku tugasnya sebagai berikut : “Politik adalah hal dimana para Investor meniduri Kelas Pekerja, Pemerintah tertidur lelap, Rakyat diabaikan dan Masa Depan berada dalam keadaan yang menyedihkan”.

kisah tujuh
orang ape yang senang dibedah
Lima pakar bedah sedang berbincang siapakah yang boleh menjadi pesakit mereka yang terbaik untuk mereka laksanakan pembedahan.

Pakar bedah pertama berkata, "Saya suka melihat seorang akauntan di atas meja pembedahan saya, sebab apabila anda membukanya, segalanya di dalam diri mereka adalah dinomborkan."

Pakar bedah kedua menjawab, "Ya itu mungkin betul, tapi awak patut mencuba juru-elektrik, segalanya dalam kod berwarna."

Pakar bedah ketiga menyambut, "Ohh... tidak!. Saya betul-betul meraskan bahawa pustakawan adalah yang terbaik, segalanya dalam susunan abjad."

Pakar bedah keempat pula bersuara, "Kamu semua tahu, saya sukakan pekerja binaan, mereka selalu mengetahui bila anda tertinggal barangan tertentu dalam diri mereka dan bilakah sesuatu kerja mengambil masa lebih lama daripada yang dijanjikan."

Tetapi pakar bedah kelima membuatkan mereka semua terdiam apabila beliau berkata,"Kamu semua silap, ahli politik adalah yang termudah untuk dibedah. Mereka tiada berhati perut, tiada perasaan, dan isi kepala mereka sentiasa boleh diubah-ubah."



kisah lapan

kenali kawasan dEWAN uNDANGAN nEGERI anda




1.   DUN yg paling sejuk . DUN Batu Berendam
2.   DUN yg paling tak de rasa . DUN Air Tawar
3.   DUN yg paling panas , DUN Pedas.
4.   DUN yg paling miskin . DUN Sekupang
5.   DUN yg paling muda , DUN Sri Muda
6.   DUN yg paling lemah , DUN Batang Berjuntai
7.   DUN yg paling basah , DUN Sg Besar
8.   DUN yg kuat makan satay , DUN Kajang
9.   DUN yg banyak hantu , DUN Pucong
10.          DUN yg ada istana , DUN Kota Raja.
11.          DUN yg banyak ikan , DUN Tg Sepat
12.          DUN yg paling keras , DUN Batu Tiga.
13.          DUN paling pendalaman , DUN Hulu Klang
14.          DUN banyak air , DUN Ampangan
15.          DUN banyak penganas . DUN Kuala Kubu.
16.          DUN paling takde kemajuan , DUN Gurun
17.          DUN paling bahaya , DUN Baling.
18.          DUN banyak semut . DUN Kota Sarang Semut.
19.          DUN paling pelik , DUN Sg Ada Burung
20.          DUN ada binatang , DUN Kijang
21.          DUN paling wangi ,DUN Pokok Sena
22.          DUN paling tak cantik, DUN Batu Buruk



untuk soalan 4 jika awak bukan dalam golongan bodoh n bengap jawap dlm comment k...bergurau je.......

saifulfomslim

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...