my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

24 May 2013

Tak abis-abis membuat dakwaan bodoh. Dah le tu, tak masuk dik akal pulak

Tak abis-abis membuat dakwaan bodoh. Dah le tu, tak masuk dik akal pulak

Pasal tipu dan tuduhan pembangkang ini, aku jugak petugas SPR, dari awal pagi sampai le ke petang. yg kecoh, ugut pengundi awam, menjerit memekik bagai langsuyor, menjadi peraih undi mengalah pegawai petugas SPR dan PDRM, adalah dari orang2 pembangkang. Dari semua kekecohan, takde satu yg betul melainkan fitnah bodoh yg ditimbulkan. Tanya le pusat2 lain...sama je...semuanya cerita kosong dan auta nak tarik simpati khusus pemberita asing dan pemerhati pada pembangkang. Pemerhati pun naik menyampah dgn kekecohan murahan yg di timbulkan. Sebelum PRu dulu, aku pun percaya gak dgn pembangkang nie yg kata SPR ini melakukan penipuan. Tp bila dah bertugas sbg petugas SPR, aku tahu betapa sistematik dan telusnya mereka bekerja. Diakhir tugas selepas mengira undi dan bersalam dgn polling agent PR, dia sendiri mengaku sistem PRU sangat baik dan tiada ruang penipuan boleh dibuat. Sebenarnya Anwar je yg buat tuduhan kerana teringin sangat nak jd PM.

Betul ke dakwaan sembunyikan petugas SPR?

BESUT - Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh akan menyaman PKR termasuk pengarah strategi parti itu Mohd Rafizi Ramli yang menyebarkan kenyataan berhubung 24 petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dikurung bagi memangkah kertas undi di Parlimen Besut dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

"Saya sedang meneliti tuduhan mereka bersama peguam bagi memastikan tuduhan yang boleh merosakkan imej saya selaku Anggota Parlimen Besut itu tidak dicemarkan secara sesuka hati.

"Bila dibuat satu kenyataan awam tanpa bukti yang boleh mencemarkan nama baik saya dan parti, sudah pasti saya akan bertindak untuk menyaman mereka," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Kesyukuran anjuran Pusat Daerah Mengundi (PDM) Gong Nering, yang diadakan di Kampung Gong Guchil, Jerteh di sini hari ini.

Idris berkata, beliau tidak mengetahui dari sumber mana mereka memperoleh berita tersebut yang disebarkan di laman sosial Facebook dan Blog Keadilan dan didedahkan setiausaha agung PKR, Datuk Saifudin Nasution Ismail yang dipetik dari Keadilan Daily.

"Dakwaan itu tidak berasas kerana mana boleh petugas SPR dikurung... Mereka perlu bertanggungjawab atas setiap tuduhan yang dibuat," katanya.

Sementara itu ketika berucap di majlis berkenaan, Idris berkata Barisan Nasional (BN) perlu diberi peluang untuk melaksanakan janji-janjinya yang dibuat melalui manifesto Pilihan Raya baru-baru ini dan berharap Pakatan Rakyat tidak terus merosakkan keamanan di negara ini hanya semata-mata untuk memenuhi cita-cita Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri.

"Mungkin pada PRU13 baru-baru ini BN kalah dari segi perang siber tetapi dalam menentukan pemerintah negara BN telah berjaya. Oleh itu sebarang keputusan patut dihormati semua pihak," katanya.

Pada PRU13 lalu, Idris menewaskan calon PAS Riduan Mohamad Nor dengan majoriti 8,342 undi.- Bernama


saifulfromslim

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...