my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

23 July 2012

Lanjutan dari Debat Sinar yang bertajuk PRU13: Orang muda pilih siapa? berlaku penipuan fakta...Ape dah jadi bro Nasruddin?

Siapa benar, siapa pembohong???...
Siapa benar, siapa pembohong???...
· · · 17 hours ago
    • Ataputra Cucu Tok Merah melambung kopiah nyer Yoep...pembohong..
      16 hours ago ·
    • Saiful Anuar Safian buat malu je dua kenyataan berbeza...seolah2 naK tunjuk bijak dgn konon daH berlaku kesedaran dikalangan pemimpin PR akhirnyA jelas kata ustaz fathul bari tu jelas dan benar...
      11 hours ago · · 1
    • Saiful Anuar Safian Konflik perselisihan pendapat antara dua sekutu pembangkang iaitu PAS dan DAP mengenai isu negara Islam mula dilihat dan tidak berkesudahan apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh diminta diam walaupun tidak menyokong hukum hududmenghormati dasar dan perjuangan PAS.

      Walaupun DAP tidak menyokong hukum hudud Pas dikatakan akan terus berjuang memartabatkan Islam, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

      Tuan Ibrahim berkata lagi walaupun DAP (Karpal Singh) tidak bersetuju sekalipun tolonggglah diam, sebab dengan mulut Karpal yang celupar sejak 20 tahun dulu Pas akan kehilangan ramai pengundi umat Isla.

      Tuan Ibrahim berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan Karpal yang meminta pemimpin PAS supaya tidak terus membangkitkan isu negara Islam yang boleh merencatkan kemaraan pakatan pembangkang ke Putrajaya.

      Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, kepimpinan PAS perlu akur dengan Buku Jingga yang tidak memasukkan hudud sebagai satu agenda pemerintahan Malaysia dan manifesto dalam pilihan raya akan datang.

      Sebelum ini Karpal menafikan dakwaan Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi ketika berdebat dengan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU), Fathul Bari Mat bahawa beliau pernah membuat kenyataan bersedia untuk mempertimbangkan dasar PAS mahukan sebuah negara Islam sekali gus bertegas tidak akan bersetuju dengan pelaksanaannya.

      Bagaimanapun Tuan Ibrahim tetap mempertahankan kenyataan Nasrudin walaupun kenyataan itu bersifat menipu dan mampu kehilangan ramai penyokong Islam.

      Secara umumnya walau sekeras mana pun Pas untuk menegak negara Islam jika hanya 66 kerusi sahaja yang Pas pertandingan tidak langsung mengegarkan Karpal Singh.
    • Saiful Anuar Safian yang paling aku feedup...asyik nak tipu je...tak kisah le sape menang atau kalah pd pru nanti tp jgn le tipu peringkat gaban sb aku tgk debat tue... Ini...menipu fakta dlm debat standard nasional dn cukup mermalukan dan yg leceh geng sendiri dlm PR menafikan...sikit punye teruk ke? Pada mn2 pendebat politik harus ingat...masa ceramah engko org boleh le goreng sn, goreng sini tp dlm debat biar le le spesifik daN ada nilai dan kualiti yg jelas dan berfakta lebih2 lagi debat national level...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...