my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

13 September 2014

mB SElANGor - AKU hanya bagi pEnDapAT

Aku bukan seorang ahli politik, tapi pada kes pemilihan MB Selangor, aku tak nampak kemampuan Wan Azizah untuk memimpin Selangor. Aku memang salute pada Sultan Selangor, kerana awal-awal lagi enggan Wan Azizah menjadi MB negerinya. Sebagai Sultan pasti sudah dia tidak mahukan kepimpinan yg tidak boleh dan kurang mampu untuk membangunkan Selangor. Mana mungkin dia ingin merosakkan negeri dibawah naungan pemerintahannya hancur kerana merestui seorang yang tak berwibawa. 


Aku rasa Anwar sendiri pun tahu bahawa isterinya bukan seorang yang mampu mentadbir negeri Selangor. Aku hairan pimpinan DAP boleh bersetuju Wan Azizah menjadi MB. Mereka orang DAP pasti nampak ketidak kemampuan Wan Azizah untuk mentadbir Selangor berdasarkan kerana kebanyakkan dari mereka memang terdiri drp ahli politik yang cerdik dan bijak. 

Aku hairan ada pemimpin2 kanan PKR dan sebilangan kecil pemimpin PAS serta nama-nama besar dalam DAP seolah-olah buta atau pura-pura buta menyokong perlantikan Wan Azizah sbg MB. Aku yakin semua sedar akan keperluan serta ciri-ciri yang diperlukan oleh seseorang itu untuk menjadi MB. Bagi aku Wan Azizah boleh jadi President PKR tp untuk menjadi MB khusus Negeri Selangor dia bukanlah orangnya. Rasanya pimpinan PAS khususnya tuan hj Hadi turut sedar perkara ini awal-awal lagi. Aku pada bab ini, respect kat Sultan Selangor yang sedar akan kemampuan seseorang untuk menjadi MB.


 

Sebagai sultan dia PASTI MAHUKAN SEORANG YANG BIJAK BERPOLITIK DAN BIJAK MENTADBIR agar Selangor tidak hancur keseluruhannya semata-mata mahu mendengar kata dan telunjuk parti politik yang berkuasa sehingga boleh mengadaikan negeri selangor dibawah pemerintahannya...Fikir-fikir orang macam Mat Sabu, Khalid Samad, Lim Guan Eng,... yang sebenarnya sedar akan tidak kemampuan Wan Azizah dan boleh memporak perandakan Selangor tapi terus sokong hanya kerana kepentingan politik masing-masing. Jangan JADIKAN sELANGOR sebagai barang gadaian yang tak pasti akan kemampuan seseorang yang tiada skill untuk memerintah diangkat hingga boleh merugikan negeri dan rakyat selangor juga...

JUJUR..JUJUR...carilah orang yang paling layak...masih ramai ada kat selangor nie...yang boleh menjadi MB yang baik dan berkemampuan...



saifulfromslim.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...