my advertise

THE BLOG OWNER

THE BLOG OWNER
“Kindness is a language which the deaf can hear and the and the blind can see”

MY Frenz / MY Sahabat

23 May 2012

Debat antara KJ dan Rafizi dah berlalu semalam... Siapa menang sape kalah aku tak mahu cakap..

Debat antara KJ dan Rafizi dah berlalu semalam...


Siapa menang sape kalah aku tak mahu cakap...tp sama-sama boleh nampak sape yg patut boleh terima piala jika penganjur meyediakan...


Bagi pendapat aku....


Dah tgk debat antara KJ vs Rafizi....dan lambat bukak Fb kerana buat hook line dgn twitter..Kj dapat 300 + re- twitts and Rafizi 200+ re-twitts.(Kedudukan sebaik tamat waktu debat) Both debaters are smart but both giving numbers yang jadi tandatanya kebenarannya.. KJ untung kerana dapat penggulungan kedua. 3 minit pendek....Keberanian KJ berani menunjukkan data figure yang akan diberi dlm blog. Sepatutnya Rafizi jg harus berani buktikan tp tidak disentuh pada perkara evidence sehingga pusingan penggulungan...Itu silapnya Rafizi. In all debates evidence akan jadi main factor untuk dapat incoming comencing khusus pada twittery. Mcm mn aku salute pada both debaters...credits should be given to both debaters too...jelas dan matang sesangat..














Aku tertarik dengan komen satu blog...
Blogger taiping mali berkata, ' Berbalik kepada perangai biadap Dr Maszlee yang ingin menjadikan menjadi moderator debat PM dan Anwar sudah tentu telah bersedia dengan senjata sulit untuk memerangkap mangsa dengan soalan-soalan luar jangka.
Najib dan Anwar tak perlu berdebat kerana gelanggang mereka sentiasa terbuka di dewan rakyat. Berbeza dengan debat KJ dan Rafizi, kerana Rafizi bukan lah ahli dewan rakyat dan tidak berpeluang untuk berdebat dengan KJ atau PM

Aspek Moderator...aku ingin mencelah sedikit pendapat aku...macam ada bias sikit le


Moderator jelas..menunjukkan bias bila seolah-olah menerima dan merestui serta menyelit unsur mencabar debat antara najib dan anwar yang diutarakan oleh rafizi pada KJ. Sepatutnya mederator jgn tunjukkan watak mirip diri samada berada dalam team haluan kanan atau kiri.

.
Pada keseluruhannya aku berpendapat...rafizi bukan lawan KJ pada perdebatan ini...

Debate - PTPTN - Between Khairy (UMNO youth leader) and Rafizi (PKR)
For me it's just a debate of loosing an identity for an immature debater we already known its capability...khairy should meet anwar..than the truth come..by saifulfromslim point of view...

VIDEO - Debat PTPTN Rafizi vs Khairy ( KJ)
BAHAGIAN 1


BAHAGIAN 2


BAHAGIAN 3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...